CV na 1 czy 2 strony?
misio
2010-09-13 11:50:41 UTC
Wiem ¿e ju¿ by³o ale tamten w±tek w±tek rozwin±³ siê w k³ótniê i trudno z
niego wyciagn±æ wnioski. Dlatego proponujê krótk± s±dê. Proszê odpowiadaæ w
dwóch punktach: 1. Podaæ Albo 'Jedna' albo 'Dwie' jesli kto¶ ma
do¶wiadczenie ze ta ilo¶c jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jednym zdaniu
dlaczego tak uwa¿asz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.
Yakhub
2010-09-13 12:19:01 UTC
Wiem że już było ale tamten wątek wątek rozwinął się w kłótnię i trudno z
niego wyciagnąć wnioski. Dlatego proponuję krótką sądę. Proszę odpowiadać w
dwóch punktach: 1. Podać Albo 'Jedna' albo 'Dwie' jesli ktoś ma
doświadczenie ze ta ilośc jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jednym zdaniu
dlaczego tak uważasz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.
1. Jedna.

2. Ogólnie przyjęty obyczaj i standaryzacja.
Yakhub
Piotrek
2010-09-13 12:44:24 UTC
[...]
1. Co najmniej jedna.

( pierwsza moglaby byc wedlug jakiegos umownego standardu, pozostale
jak kto chce )

2. Milosnicy drylu i wojskowej dyscypliny czytaja tylko pierwsza
strone. Pozostali czytaja caly dokument.
jcm
2010-09-13 15:51:53 UTC
Użytkownik "Piotrek" <***@gmail.com> napisał w wiadomości
news:ed3184cd-9190-4dfb-> 1.

Co najmniej jedna.
Post by Piotrek
( pierwsza moglaby byc wedlug jakiegos umownego standardu, pozostale
jak kto chce )
2. Milosnicy drylu i wojskowej dyscypliny czytaja tylko pierwsza
strone. Pozostali czytaja caly dokument.
Wystarczy jedna strona.

Z powyższego wynika, że 1-szą stronę przeczytają wszyscy, drugą niekoniecznie,
więc po co się męczyć i zaciemniać swój wizerunek "szumem informacyjnym"?

Profil CV, powinien odpowiadać stanowisku pracy, na które aplikujemy.

j.
entroper
2010-09-13 17:11:25 UTC
Dlatego proponuję krótką sądę.
:D
To krótkie coś, co proponujesz, wynika z tego, że nie przeczytałeś tamtego
wątku, bo Ci się nie chciało (mam nadzieję, że te parę niezamówionych
linijek jakoś zmęczysz). A tamten wątek się rozwinął nie na tle "1 czy 2",
ale "pracodawca chce 1, ale ja chcę 2".
Co do "sądy":

1. Jedna

2. Tyle wystarczy i jest bardzo praktyczne po wydrukowaniu.

e.
Irving Washintgton
2010-09-13 17:48:05 UTC
Szanowni Dyskutanci, zastanówcie się - jak na jednej stronie można
zmieścić nagłówek dokumentu, zdjęcie, dane kontaktowe, informacje o
wykształceniu, znajomości języku i doświadczeniu zawodowym? Możliwe
chyba tylko w przypadku osoby, która nigdy nie pracowała.

Aktualnie prowadzę 12 rekrutacji (nie, nie jestem rekruterem, choć
byłem nim dawniej; po prostu szukam ludzi do kilku projektów). Nie
wyobrażam sobie, bym zatrudnił człowieka na stanowisko menedżerskie
lub co najmniej średniej klasy specjalisty, który swoje doświadczenie
potrafi zmieścić na 1 stronie papieru.

Dlatego, moim zdaniem prawidłowa odpowiedź brzmi: tyle dokładnie
stron, ile potrzeba, by zwięźle i kompleksowo opisać swoje
doświadczenie, dokumentując, iż jest ono adekwatne do wymogów oferty
pracy.

Dla przykładu: moje CV liczy standardowo 3 strony. W porywach sięga 4.
Standardowym dodatkiem do CV jest spis zrealizowanych przeze mnie
projektów. Aktualnie lista ta zawiera 7 stron.

Na niedomiar pracy nie narzekam, choć wysyłając CV, wysyłam tak
naprawdę kilkunastostronicową broszurę.

Ale co tam - wolę, by ktoś się zmęczył, czytając moje papiery i
zatrudnił albo nie zatrudniał, jeśli objętość zgromadzonego przeze
mnie doświadczenia, jakie mogę dać firmie przewyższa jego zdolności
czytania.

Pozdrawiam
Maciek

P.S. Parę lat tu nie zaglądałem, lecz problemy, jak widzę wciąż
aktualne :-)
entroper
2010-09-13 18:39:03 UTC
Post by Irving Washintgton
[...]

I to właśnie daje 1. Założę się, że w Twoim przypadku również by tyle
wyszło, jeśli rzeczywiście byłoby "zwięźle i kompleksowo". A standardowo
dodawana lista projektów średnio się ma do jakiejkolwiek zwięzłości. Ale
może w pewnych zawodach preferują beletrystykę?

bez komentarza :D

e.
Irving Washington
2010-09-13 18:43:23 UTC
Post by entroper
I to właśnie daje 1. Założę się, że w Twoim przypadku również by tyle
wyszło, jeśli rzeczywiście byłoby "zwięźle i kompleksowo".
Jeśli zwięźle i kompleksowo oznacza tylko wypisanie obowiązków, to moje
CV mieści się w czterech słowach:
- rekrutowałem
- sprzedawałem
- szkolę
- zarządzam.

Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach: kogo? dlaczego? z kim? po co? w
jaki sposób? z jakim skutkiem? etc.
Post by entroper
A standardowo
dodawana lista projektów średnio się ma do jakiejkolwiek zwięzłości. Ale
może w pewnych zawodach preferują beletrystykę?
Faktycznie, w pewnych zawodach lista referencyjna jest równie ważna, co CV.

Kochana Mary!
XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Tęsknię za Tobą tragicznie!
A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych
jcm
2010-09-13 18:54:27 UTC
Post by Irving Washintgton
[...]
Czy aby nie mylisz CV z portfolio? ;)

j.

p.s.

Mądrej głowie...
Irving Washington
2010-09-13 19:08:13 UTC
Post by jcm
Czy aby nie mylisz CV z portfolio? ;)
No, ale czym to się różni? Oba te dokumenty mają na celu pokazanie
potencjalnemu pracodawcy, że warto nas zatrudnić.

Ja patrzę na rekrutację od strony celów, jakie chcę osiągnąć a nie od
strony procedur, jakie narzuca mi druga strona. Jeśli chce CV na 1
stronę, to nie ma sprawy, wyślę mu spis załączników, jakie przyjdą w
następnym mailu :-)
entroper
2010-09-13 19:13:50 UTC
Post by Irving Washington
Ja patrzę na rekrutację od strony celów, jakie chcę osiągnąć a nie od
strony procedur, jakie narzuca mi druga strona.
A może druga strona chce coś osiągnąć m.in. za pomocą procedur, które
narzuca?

e.
Irving Washington
2010-09-13 19:16:36 UTC
Post by entroper
Post by Irving Washington
[...]
Parę tęgich głów ze Stanów, które odniosły całkiem niemały sukces,
nauczyło mnie, bardzo prostego tricku - aby osiągać cele, to trzeba
pogodzić dwie pozorne sprzeczności - upodobnić się do innych i
jednocześnie nieco od nich wyróżnić.

Co robi większość kandydatów? Wysyła CV. Więc Ty też wysyłasz
(upodabniasz się) i natychmiast dzwonisz umówić na spotkanie (wyróżniasz).

Albo przesyłasz CV i dodajesz coś jeszcze.

Jakby nie patrzeć - CV stworzone przez autora wątku inicjującego
dyskusję, także jest próbą upodobnienia się i zarazem odróżnienia od innych.

I to działa. Nie zawsze, ale statystycznie przynosi lepsze efekty.
Przynajmniej u mnie.

Piotr M
2010-09-13 20:32:25 UTC
Najlepiej na 10 stronach i na pocz=C4=85tku spis tre=C5=9Bci.

-- =

pzdr, Piotr M

"Najcz=C4=99stsze k=C5=82amstwo w Internecie?
- Szuka=C5=82em, ale nie znalaz=C5=82em."
jurajski Jaskiniowiec
2010-09-14 05:37:03 UTC
Wiem =C2=BFe ju=C2=BF by=C2=B3o ale tamten w=C2=B1tek w=C2=B1tek rozwi=
n=C2=B1=C2=B3 si=C3=AA w k=C2=B3=C3=B3tni=C3=AA i trudno z
niego wyciagn=C2=B1=C3=A6 wnioski. Dlatego proponuj=C3=AA kr=C3=B3tk=C2=
=B1 s=C2=B1d=C3=AA. Prosz=C3=AA =
odpowiada=C3=A6 w
dw=C3=B3ch punktach: 1. Poda=C3=A6 Albo 'Jedna' albo 'Dwie' jesli kto=C2=
=B6 ma
do=C2=B6wiadczenie ze ta ilo=C2=B6c jest lepsza. 2. Uzasadnienie w jed=
nym zdaniu
dlaczego tak uwa=C2=BFasz. Punkt 2 nie jest obowiazkowy.
Zalezy jakich kredek uzyjesz... Poza tym, jesli to kartka A3, to smialo =
=

mozna nawet na polowie strony zmiescic!

BTW, to slusznie zauwazyles, ze temat juz byl. Wystarczy poczytac. To, z=
e =

Tobie sie nie chce, nie oznacza, ze innym musi sie chciec pisac wciaz o =
=

tym samym...
niusy.pl
2010-09-14 06:31:52 UTC
[...]
A masz co napisać na tych dwóch stronach ? Jak nie masz to wystarczy
jedna -> ROTFL
niusy.pl
2010-09-14 06:37:52 UTC
Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
Post by Irving Washintgton
Post by Irving Washintgton
[...]
Jak Ty chcesz przekonać pracodawcę do siebie deklarując tylko jakieś
umiejętności ???
badzio
2010-09-14 06:52:46 UTC
Post by Irving Washintgton
Szanowni Dyskutanci, zastanówcie się - jak na jednej stronie można
zmieścić nagłówek dokumentu, zdjęcie,
Pomijajac prace hostessy, modelki, aktorki i tym podobne... po kiego
grzyba wysylac fotke?
Tomasz Kaczanowski
2010-09-14 07:26:42 UTC
Post by Irving Washington
Post by jcm
Czy aby nie mylisz CV z portfolio? ;)
No, ale czym to się różni? Oba te dokumenty mają na celu pokazanie
potencjalnemu pracodawcy, że warto nas zatrudnić.
Nie - pierwszy pokazuje przebieg kariery zawodowej, drugi natomiast
pokazuje dokonania, to często nie jest jedno i to samo.
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl
Irving Washington
2010-09-14 14:54:54 UTC
Post by badzio
Pomijajac prace hostessy, modelki, aktorki i tym podobne... po kiego
grzyba wysylac fotke?
Bo dzięki temu aplikacja jest bardziej "ludzka". Nie jest anonimowym
świstkiem papieru, tylko nawiązaniem kontaktu z drugim człowiekiem.

Ludzie lubią widzieć (wiedzieć), z kim mają się spotkać.

jcm
2010-09-14 15:11:29 UTC
Bo dzięki temu aplikacja jest bardziej "ludzka". Nie jest anonimowym świstkiem
papieru, tylko nawiązaniem kontaktu z drugim człowiekiem.
Kontakty z drugim człowiekiem (szczególnie płci przeciwnej) dobrze nawiązywać po
pracy, w celach towarzyskich.
Ludzie lubią widzieć (wiedzieć), z kim mają się spotkać.
W takim razie poproszę firmy rekrutujące o zamieszczanie w swoich ogłoszeniach
zdjęć osób uczestniczących w rekrutacji, potencjalnych przełożonych, szefa, itp.

;)

j.

Następna strona >
Strona 1 z 10