Przy próbie wysłania ZUS ZUA w ePłatniku na ePUE "operacja w trakcie, proszę czekać"
a***@gmail.com
2014-01-16 20:18:38 UTC
Witam.
Nie wiem czy to dobra grupa, ale...
Czy wie ktoś co zrobić przy próbie wysłania zatwierdzonego dokumentu ZUS ZUA przez profil ePUE - ePłatnik cały czas kręcą się zielone kropeczki i widnieje komunikat "Operacja w trakcie proszę czekać" i tak od 1,5h. Sesja gaśnie, loguję się znów, wysyłam zatwierdzony dokument i tak w kółko... Dokument był zweryfikowany, wszystko było poprawnie, konto płatnika zostało utworzone...
Nie mówiąc już o tym, że mam problem w ePłatniku na kompie, mam certyfikaty, które nie działają... no ale to nic wspólnego z kontem na ePUE nie ma i tym będę się przejmować później. Teraz muszę jakoś wysłać ten ZUS ZUA... wie może ktoś co z tym zrobić, żeby operacja została wykonana (na 3 przeglądarkach jest to samo)?
m***@midata.pl
2014-04-01 12:45:38 UTC
Zapewne to już nieaktualne, ale może innym to pomoże. Przed wysłaniem dokumentów z ePłatnika, należy ustawić sposób podpisywania dokumentów, ponieważ profil zaufany z ePUAP nie jest domyślną metodą, jest nim kwalifikowany podpis elektroniczny. W tym celu należy skorzystać w PUE z zakładki Ogólny, potem po lewej Ustawienia i z rozwiniętej listy Ustawienia konta. Następnie należy zaznaczyć opcję Sposób podpisywania dokumentów w aplikacji ePłatnik: Podpis profilem zaufanym ePuap, a potem się przelogować. Trzeba również uważać na blokowanie wyskakujących okien w przeglądarkach - PUE otwiera okno w którym wskazujemy nasz profil zaufany z ePUAP i potem potwierdzamy kodem z SMS.
i***@gmail.com
2014-06-14 19:55:40 UTC
Chciałam bardzo podziękować za odpowiedź, bo miałam dokładnie ten sam problem, co autorka pytania i dzięki tej odpowiedzi szybko poprawiłam ustawienia. Gdyby nie ta odpowiedź pewnie długo nie mogłabym znaleźć w czym tkwi problem. Jeszcze raz dziękuję!
b***@decoplanet.pl
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
k***@gmail.com
e***@gmail.com
Dziękuję za to info o wyskakujących okienkach!!!
l***@gmail.com
ZBAWCO! Dzięki <3
a***@gmail.com
m***@gmail.com
Dzięki, uratowało to mnie przed szaleństwem ! ! !
p***@gmail.com
3,5 roku później ... dzięki :) spróbuję to gdzieś zgłosić u nich w systemie :)
l***@gmail.com
2018-01-04 14:30:12 UTC
Thx mate. Obsługa elektronicznego ZUSu jest katorgą. Okropny interfejs i rozwiązania. Skoro ja mam problemy, to jak ma sobie poradzić ktoś kto nie ma styczności na co dzień z komputerem?
k***@gmail.com
2018-09-06 12:13:01 UTC
Post by m***@midata.pl
[...]
Suer.
Szczególnie pomocna okazała się podpowiedź o wyskakujących okienkach ;-)
e***@owsiany.pl
2019-01-10 21:21:19 UTC
Dzieki Ci odpowiadajacy :) Wpadlam na to ale nie udalo mi wczesniej samej dokopac do tych ustawien :) Pozdrawuam (2019 a wciaz aktualne!:D)
Follow My Flow Lifestyle
2022-02-12 20:58:16 UTC
Rok 2022 i nadal te same problemy. Masakra!

Spędziłam 2 godziny by wysłać dokumenty w Płatniku. I gdyby nie Twoja podpowiedź to chyba bym zwariowała.

Wyskakujące okienka w przeglądarkach - w życiu bym na to nie wpadła ;).
Pomogło :)

Dzięki wielkie!
s***@gmail.com
2014-08-09 11:40:45 UTC
Dolaczam sie do podziekowan. Szybko udalo mi sie uporac z problemem
Wielkie dzieki
a***@gmail.com
Wielkie dzięki! To chyba powinno się automatycznie ustawiać jak się zalogowałem za pomocą epuap. Lub żaby chociaż jakiś komunikat dali, że coś jest nie tak.
l***@gmail.com
2014-10-30 17:09:01 UTC
Witam może ktoś wie jak rozwiązać taki problem...
chcę wejść w ePłatnika i wyskakuje mi okno " błąd w inicjalizacji" w którym jest napisane "Wystąpił błąd podczas procesu inicjalizacji kartoteki płatnika.".... dodam, że pierwszy raz chciałem odpalić epłatnika. Po naciśnięciu OK, wraca mi na stronę ogólną PUE. ehh nie mam pojęcia o co chodzi, nic nie mogę nigdzie znaleźć na taki temat:(
t***@gmail.com
2015-02-01 09:56:37 UTC
A ja oznaczyłem ePUAP jako sposób podpisywania, wyłączyłem AdBlocka, przelogowałem się, zaznaczyłem deklarację do wysyłki po prawej stronie, a po naciśnięciu "wyślij" nic się nie dzieje.
g***@gmail.com
2015-02-02 19:20:57 UTC
Mam dolkadnie ten sam problem, czy udalo sie go moze rozwiazac?
l***@gmail.com
2015-04-04 22:09:45 UTC
Post by g***@gmail.com
Post by t***@gmail.com
[...]
Miałem ten sam problem.

Prawdopodobnie masz włączone blokowanie wyskakujących nowych okien.
Proponuję skorzystać z IE lub wyłączyć blokowanie.
k***@diamond.gda.pl
dziekiiiiiii, za nim przeczytałem Twojego posta, spędziłam ponad godzine nad rozwiązaniem problemu ;)
e***@owsiany.pl
2019-01-10 21:21:55 UTC
a uzywasz internet explorera? Nic innego nie dziala ze strona ZUSu
t***@gmail.com
Ja też dziękuję serdecznie miałem ten sam problem po twojej instrukcji wszystko poszło jak w książce. Pierwsze deklaracje wysłane pozdrawiam serdecznie
t***@gmail.com
Wielkie dzieki
b***@gmail.com
Dla mnie oprócz tego co napisał kolega Marcin trzeba było wyłączyć opcję blokowania wyskakujących okienek. Używana przeglądarka - Safari.
w***@gmail.com
2017-10-02 15:01:44 UTC
Dzieki, bo myslslam ze wurzuce komputer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
l***@gmail.com
2017-12-04 20:53:07 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
h***@gmail.com
2017-12-14 16:04:40 UTC
Twórcy ePłatnika powinni za takie coś zostać powieszeni za jaja za brak wyobraźni. Logując się przez profil zaufany , domyślnie podpis powinien być składany w takiej samej formie albo przy każdym wysyłaniu dokumentów powinna być opcja do wyboru (z możliwością zapisania wybranej opcji na stałe) albo przynajmniej powinna być informacja gdzie w opcjach należy dokonać wyboru.

Ciekawe ile osób nadal wysyła dokumenty pocztą bo u nich wysyłka z ePłatnika nie działa ??
a***@gmail.com
2018-01-02 17:06:08 UTC
Post by a***@gmail.com
[...]
Buhahahaha 2018 rok, problem nadal ten sam - właśnie się z nim zmierzyłem i trafiłem tutaj ;>
Również dziękuję za podpowiedź - jako programista jest to dla mnie niebywałe jak można coś takiego zrobić, żadnej informacji o błędzie co jest nie tak tylko się "mieli" w nieskończoność i co zabawne zakładając konto w ZUS'ie jak pamiętam potwierdzałem je właśnie profilem zaufanym ePUAP, więc tym bardziej nie przypuszczałem, że może być ustawione podpisywanie certyfikatem :) No formalnie to już 4 lata ten problem istnieje i nic z tym nie robią, a jak pamiętam w 2020 kończy się support wtyczki Adobe Flash, co już od dawna zostało wyparte z rynku (np. dlatego nie działa to w Chrome), więc dopiero zaczną się jaja, bo znając życie nie poprawią PUE / płatnika do tego czasu tylko zrobią wielkie oczy, że nagle są problemu lub będą kazać ludziom używać starego systemu / przeglądarki :D
Pozdrawiam zatem geniuszy z ZUSu i system "dla ludzi" :D
k***@gmail.com
Dzięki nadal aktualne :) i tak ZUS zabiera nie tylko moje pieniądze ale i czas.
a***@gmail.com
k***@gmail.com
s***@gmail.com
I ja bardzo dziękuję za podpowiedź.Od wczoraj męczyłam się. Po przeczytaniu zaraz mi poszło. WIELKIE DZIĘKI.
j***@gmail.com
Potwierdzam. Sposob nadal działa.
r***@gmail.com
I ja dziękuję 3 dni się męczę... a tu taki banał... Ciekawe że mamy rok 2018 a tu żadnych zmian...
r***@gmail.com
I ja dziękuję 3 dni się męczę... a tu taki banał... Ciekawe że mamy rok 2018 a tu żadnych zmian...
j***@gmail.com
Ahh ! Bardzo dziękuję. To niesamowite a jednocześnie smutne, że programiści ZUsowscy przez tyle czasu nie zabrali się za rozwiązanie problemu/
e***@gmail.com
Masakra, dzięki dobry człowieku! Ja z przyszłości czyli z 2019 ! :D:D:D
a***@gmail.com
Panie Marcinie, ode mnie też dzięki! Moja radość jest nieskończona!
a***@gmail.com
Szacunek Panie Marcinie! 16.sierpnia 2019 nadal działa!
y***@gmail.com
Królu złoty! Straciłem nad tym 2h i gdyby nie ten post to pewnie wybrałbym się do rzędu samochodem 5h w jedną stronę...
j***@gmail.com
2020-01-20 16:27:08 UTC
Dzięki, skorzystałem z rady.

Dzisiaj jest 20 stycznia 2020 roku...
Antek G
2021-07-16 10:58:43 UTC
Post by j***@gmail.com
Dzięki, skorzystałem z rady.
Dzisiaj jest 20 stycznia 2020 roku...
Królu Złoty, męczyłem się z tym cały wieczór dopiero rano przeczytałem Twoją poradę
,a takie logiczne ,że trzeba ustawić wyjątki w przeglądarce na wyskakujące okna .
Ja ustawiłem na ZUS i EPUAP . pomogło !